onsdag 17 september 2014

gomorron från Grekland!

Halloj på er alla nyfikna bloggläsare, vi lever ännu och mår bra!
Sambon ligger och sover ännu, så passar på att göra ett blogginlägg nu.

vädret här på Kos är underbart' 30 grader i skuggan och det blåser svalkande från havet hela dagarna. Hotellet vi bor på är ett mindre all inclusive hotell några kilometerr utanför staden. Själva hotellet, personalen och servicen är bra, men maten är inte någon höjdare.. nästan alla rätter saknar smak och köttet de steker är ofta torrt. Och det är ju trist med tanke på att det är all inclusive.

 Vi har hyrt cyklar här, 25€ för två cyklar 6 dagar. om vi skulle tagit via resebolaget skulle det ha kostat 30€ för en cykel för 6 dagar, så det lönar sig att söka efeter billigare alternativ. Det går zuperbra att cykla här, de har skilld cykelbana så det känns tryggt att cykla. Folk kör väldigt hårt här annars så man vill inte tvilla i vägen.

I söndags var  vi över till bodrum, turkiet, för att träffa en kompis till mig som jag ibte sett på 8 år. Det var så roligt att sita och prata och fundera om allt möjligt och tixen gick snabbt. Vågorna gick höga när  i for o h kom, om man har lätt att bli sjösjuk rekommenderar jag inte en båttur över. det gungade så rejält emmelan att man inte kunde stå utan att hålla i sig. Överraskande nog klaradejag resan riktigt bra.

igår hade vi, plus föräldrarna hyrt en bil och for ut och köra halva dagen. Vi stannade lite överallt på vägen och bla. vid varmkällorna. Jag hade rtrott att det skulle vara större, men icke, några stenar utrade i en halvcirkel och lite bubblande varmvatten som luktade ruttet ägg. :-)n

På fredag kommer vi hem, och jag ser fram emot att komma hem igen. Jag saknar Ladys blöta morgonpussar, Lillis kurrande i sängen, Sotis skrikjam, Marsunas skrik då man öppnar sadelkammaren, och hästarna sen då.. Få se hur sura de är när jag kommer hem. Alma brukar inte ha mycket över för mig då. :-)

Nåja, här var en kortare uppdatering från mig. Bättre kommer det när vi är hemma, attskriva på paddan är inte min favoritsak faktiskt. ha det så gott.
















































































Inga kommentarer:

Bloggarkiv