fredag 8 augusti 2014

Nya jobbet

Min skrothög till bil...
Första veckan på nya jobbet har gått riktigt bra. Jag trivs bra med personalen och nästa vecka kommer vår barngrupp till dagis. Jag ska ju jobba på förskolan nu iår, och det betyder att vi följer skolornas schema med lov och start.
Det känns otroligt skönt att inte behöva åka iväg en halvtimme på förhand med min skrothög till bil för att ta sig till jobb, och dessutom betala rejält mycket bensin för det. Så nu trampar jag med min trotjänare till cykel istället, som är dessutom mycket med hälsosammare. Det tar en minut så är jag vid jobbet. HALLELUJA!

M och J är hemma från Belgien, så i tisdags var jag och M på loppisrace i Esse, medans pojkarna tog sig en tur med båten. På loppisrace fyndade vi ett som annat. Jag fyndade bla. ett par nya vinterskor, två peacetoppar, en t-tröja, en ny kjol, en bolero, en pysselbok av Sanna och Sania och ett dockskåp med tillhörande möbler. Dockskåpet var minsann ett fynd, nu har alla kompisars barn något att leka med när de kommer hit.

Nu från morgon har jag hunnit städa nedrevåningen, samt haft igång en maskin med tvätt. Så nu känns iallafall golven fräschare. Jag slutar ganska sent på jobbet idag så det känns riktigt bra att ha undan lite bråte före man kommer hem.


Inga kommentarer:

Bloggarkiv