fredag 6 juni 2014

Pröva något nytt, Postcrossing!

Idag fick jag lära mig något nytt, något riktigt kul och enkelt som alla kan göra. Nämligen postcrossing. Postcrossing går ut på att man ska skicka vykort till människor som slumpvis väljs ut av datorn, och sen får man motta ett vykort från någon från en annan del av världen. I princip vem som helst kan det vara, jag blev så faschinerad så sa medsamma jag fick nys om dethär ikväll att dethär vill jag också pröva!

På sidan kan man ha lite önskningar på sin profil vad man vill ha för typ av vykort, om man vill ha i kuvert eller inte och lite önskan om motiv på vykortet. Inget måste, men kul när man kan se lite vad männsikan tycker om. Sen får man scanna upp vykortet man fått på datorn och ladda upp den på sidan, OM man vill vill säga. Denna människa skickade jag ett vykort till idag, och här har hon samlat ALLA sina vykort som hon fått, visst är det häftigt ?! Album

Så nu har jag knåpat ihop tre vykort och ett brev, ett vykort ska fixas till imorgon ännu. jag har inte många på lager men ska gräva i gömmora imorgon. Vykorten går till Ryssland, Kina, Tyskland och USA och brevet går till Nederländerna.

För den som tycker dethär låter intressant gå in på sidan: postcrossing.com. Allt är givetvis gratis.. eller det beror ju på hur många vykort du skickar iväg, men det är upp till dig.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv