söndag 22 juni 2014

Midsommarhelgen

Nu är midsommar över. Och det blev en bra sådan igen. Midsommarafton blev inte så kall heller, vi hade lä vid villan så man kunde lugnt sitta i topp och shorts utan att frysa det minsta. Riktigt skönt. Vi fick massor med god mat och dricka, alldeles för mycket av det goda så vi fick ta en powernap för att orka med resten av kvällen. På senan satt vi och spelade UNO hur många gånger som helst i rad, och svägerskan verkade ha mest otur med att förlora.

Igår hade jag kalas här hemma åt min familj, för imorgon fyller jag ju år så ville bjuda över dem på kaffe och tårta. Det blev ett lyckat kalas och så började vi också förbereda klänningen jag ska ha på bröllopen, vi nålade upp och fixade till den lite så nu ska det säkert bli snyggt.

På kvällen var jag till J som hade ordnat middag åt oss tjejer som tack för babyshowern vi hade åt henne och vi hade minsann roligt hela kvällen. Det blev diskuterat allt mellan himmel och jord och så roligt det är att träffa tjejerna igen, och de som man blev mer bekant med senast är man ännu närmare nu och det känns otroligt kul. Jag tycker själv det är svårt att hitta nya vänner, det blir svårare med åren och jag vet inte varför. Kanske är det för att man har svårare att öppna upp sig ju äldre man blir ?

Husbilen som vi ska åka iväg med står också på gården nu. Oj vad det ska bli roligt att åka iväg med den! Jag bara väntar på att slippa iväg längs med vägen med den, med tur så ska vi åka iväg på en provkörtur idag.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv