lördag 14 juni 2014

Iiskallt

Idag är det verkligen isandes kallt, för att inte tala om gårdagen. Övervägde att söka fram mössa och vantar men tänkte att kanske vädergudarna tror att jag förlorat hoppet helt då.

Jag känner mig urgammal, faktiskt som en pensionär mer eller mindre. För idag fick jag hem mina hallux valgus skydd att ha på fötterna.
Så nu har jag en på varsin fot för att se om det kommer att ta bort smärtorna jag har i "tå knölen", den som är vid det streckade området på bilden.
Jag kan inte förklara känslan jag har då jag får den knivskarpa smärtan i foten, oftast med högklackade skor. Det hjälper varken att skaka på foten eller att halta, bara att vänta i princip på att det slutar härja.
Egentligen kommer jag behöva en operation i framtiden, men det ska nog vara värre än såhär. Jag gissar att det blir väl om två-fyra år kanske ?

Nåja, nu kallar plikten. Altså någon slags matlagning och sen lite städning av huset.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv