torsdag 19 juni 2014

Första kortet från postcrossing

STÄDA STÄDA, KLUBBA MATTAN.

Första vykortet, dock gick det inte att
svänga det. Surt.
Igår fick jag det första kortet från postcrossing, enda från Thailand kom det och det var faktiskt en överraskning. Jag trodde nog jag skulle få någon annastans ifrån till först, kanske från Ryssland, men dethär var verkligen super.

Igår blev det en annorlunda dag. Jag fick agera chaffis då mammas bil vägrade att samarbeta med henne i stan, och fick köra hem till hepovattne för att hämta en reservnyckel och sen till stan igen. Hela juttun tog lite på två timmar, men det gjorde inget. Hann springa in till Musti och Mirri i stan och köpa hundben åt Lady, vilket var uppskattat av henne. Det är verkligen bra hundben därifrån, inget gift som det kan finnas i vissa och sen håller de riktigt länge också. Lady var så lycklig över sitt ben att hon har sovit med det inatt to.m.

Jag försökta börja baka igår
, prövade ett nytt recpet på cookies som blev helt ok, men sen när jag skulle fixa mariannemuffins så blev de helt platta och fula. De hade varit så höga och fina och sen så bara sjönk de. SUCK. Typsikt. Det får bli något annat till kalaset på lördag, domdär blir nog att äta här hemma och dela ut som allmosor åt gårdsfolket.

På kvällen fick jag magont, och hade ännu ont i morse då jag vaknade, men nu när jag varit igång så vet jag inte av något så det är ju tur. Skulle ju inte vilja ha nån spysjuka nu precis.

Nu har jag haft städtalko här imorrn. Jag har dammsugit och tvättat golv här, samt varit till marsvinen och fixat fint åt dem också, vilket var uppskattat av dem. Plockat gräs åt dem hann jag också med. Sen om några timmar ska jag iväg till syrrans, men före det ska jag ha bakat en saltpaj.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv