söndag 8 juni 2014

Dop

Min och sambons dopgåva till Casper.
En armlänk med namn plus en nalle
.
På kortet stod det:
Nalle Ruttger håller dörren på glänt,
och kanske vill du ha lampan tänd?
Och om du tycker att någon knackar,
så är det bara ett dammonster
Nalle Ruttger hackar.
Igår blev systersonen döpt. Casper blev namnet.Dopet gick riktigt bra, C var vaken hela tiden och låg bara och tittade i syrrans famn. Varmt var det också, men det hela löpte smidigt och sen blev det kalas med massor med goda tårtor och smörgåsar. Mums.
Bilderna som är bifogade är från dopet igår.

Inatt sovde vi nere på soffan, och ja. lite skrapt är det minsann jämfört med sängen, men kokhett har man iallafall inte haft det som tur är.

Idag ska jag försöka baka en rabarberpaj, fixa till en köttfärslimpa och börja med att ta en promenad med Lady nu om en stund. Har varit vaken sen 7.00, så dagen kan lugnt börja nu tror jag.

Imorgon börjar semestern för min del, och det ska bli skönt. Jag har redan börjat på med ett som annat jag ska ha gjort, bla. matt tvätt gjorde jag igår tillsammans med svärmor och ännu finns det många mattor att tvätta.
Det finns en hel del saker som behöver göras här under semstern, men jag kommer inte ta det med någon stress överhuvudtaget utan med ro och se hur mycket jag hinner få fixat helt enkelt. Jag ska verkligen försöka njuta av min ledighet iår.








Jag fick äran att bli gudmor igen en gång. Vi var alla samma
faddrar som till R, så tror vi har skött oss helt ok. ;)
Jag med nya klänningen från Dressvenus.
Den är verkligen toppensnygg och kommer
minsann beställa mer därifrån.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv