torsdag 26 juni 2014

Bästa presenten

2001
Årets bästa födelsedagspresent är faktiskt att jag fick ha Donna hos mig. Jag har haft Donna sen jag var 11 år och bara barnet. Nu är jag 24 år och vuxen. Jag är ganska säker på att dethär är sista sommaren för Donna, hon är 13 år gammal och benen börjar bli slut, speciellt vänster sida verkar börjar ge upp. Men ännu är hon glad och kan gå riktigt bra, och aptiten är det minsann inte något fel på.

Donna trivs bra hos oss, hon verkar tycka Lady är ett bättre sällskap nu än då hon var liten och yr. Katterna visste direkt vem hon var och Lilli vill gärna gosa med henne.

Då vi hade besök av lilla A på min födelsedag så låg Donna snällt på golvet, fast busfröet både prövade att rycka i pälsen och känna på tass och nos. Donna bara blinkade lite och tittade åt ett annat håll. Med henne behöver man inte fundera om hon ska vara irriterad på barn, systersonen brukar leka med bilar tillsammas med henne och då är ju Donna en otroligt bra backe att köra upp och ned på.

Just nu ligger Donna och snarkar på golvet bredvid mig, jag har nyss kokat soppa så dreglet har runnit lite på henne. Livet är en smarrig upplevelse enligt henne.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv