tisdag 7 maj 2013

Vart är vi påväg ?

Jag ryser i hela kroppen då jag tänker på vad som hänt i helgen. Alla pratar om det, många vet vem det handlar om os.v. Det spekuleras, funderas, et.c. Historier om det ena och det andra och det tredje, och jag är tacksam över att jag inte vet sanningen. För sanningen är ju det som tjejen varit med om, och den sanningen skulle jag aldrig vilja uppleva.
Det värsta i det hela är att jag inte ville tro att denna person skulle göra såhär mot någon annan. Jag vet inte om jag är för blåögd och naiv, men jag vill inte tro att någon skulle vilja skada någon såhär. Vart är vi påväg ? Vart är världen på väg ? Hur blir det sen ? Vad händer sen om jag får några barn ? Tänk om det skulle varit mitt barn, min kompis eller syskonbarn ?
Det är många bloggar som skriver om detta nu, och alla är rejält uppskakade. Alla vill få utrensat i sin skalle, för det är verkligen inte bara en som är berörd..


Inga kommentarer:

Bloggarkiv