torsdag 9 maj 2013

Kristi himmelsfärd

Idag är det kristi himmelsfärd, jag har utnyttjat dagen minsan och har inte varit precis söndagshelig. Jag har haft fullt upp med ponnyerna, då jag for och hämtade hem en ny kompis till Alma och Diva idag från Petalax.
Vädret har ju verkligen varit dyngsurt och trist, men sånt e livet. Synd bara när man planerat en riktig utedag i Lepplax och så blir det såhär. Jag har mest flytt från tak till tak i Lepplax känns det som, och allt blev så oeffektivt. Jag drömmar om en bättre morgondag för då har jag en ledig dag från jobbet.

Jag har nyss städat lägenheten. Dammsög och moppade golvet. Nu känns det fräschare igen. Ikväll ska vi väl knappast göra något alls. Sambon är i Lepplax och tapetserat hejvilt, själv ska jag också dit ett varv ännu före natten. Ponnyerna ska ha mat och tittas till. Det är ju spännande med ny kompis förståss.

Shalom

Inga kommentarer:

Bloggarkiv