måndag 13 maj 2013

Full rulle

Sååå trött känner man sig
nu i kroppen
Jag har som vanligt haft full rulle i helgen, och allt har mestadels varit uteaktiviteter.

I lördags var jag och sambon på kosläpp med systersonen till Purmo. Han var helt underbar att ha med sig och han prövade på både trampatraktorrally, ponnyridning, kasta prick och så tittade vi ju på kossorna inne i ladugården och när de släppte lös dem i hagen. Tillställningen e helt suverän fixat, jag har inget att klaga på så hoppas minsann de ordnar det fler år! Tusen tack för att vi fick komma!
Efter kosläppet var vi till uffes bar och äta lunch. En pizza blev det och det var gott. R fick en godispåse till "efterrätt", lite tur måste man väl ha med moster.
Vi vandrade runt lite på stinas holmar, och sen for vi till Fagerbacka. Fagerbacka var lika fantastiskt vackert som förr och R tyckte det var spännande att titta in i de gamla stugorna.

Söndagen var ju morsdag till ära. Så det blev firande vid villan med mamma, och sen vidare till fammos, och så sist till svärmors. Vi fick en MASSA att äta, både lunch och dopp, så vi orkade inte alls festa vid svärmors, men hon var nöjd iallafall. Vi hade ju en present åt henne iallafall.

Idag har jag och en jobbarkompis varit på rekrydag. Och iår fick vi vandra 6km längs utterleden. Det var en riktigt bra vandringled och vackert på ställena, men för det mesta tittade man neråt på fötterna för att undvika snubbel. Vi hittade iallafall björspår och det var ju himla kul! Och så såg vi älgskit, exotiskt va ?
Vi blev sen bjudna på mat vid Uffes bar, och kaffe vid lostenen. Lostenen var jag dessutom upp på för den har de fixat att en trappa till, och jag vågade mig upp och ner SJÄLV. Jag är stolt, för jag är ganska höjdrädd kan jag erkänna.

Annars har jag mest varit hos ponnyerna. Läs om det in min ponnyblogg: livetmedponnyer.blogspot.com.
Det är mycket som är på gång där, speciellt nu när man har tre ponnyer.

Shalom

Inga kommentarer:

Bloggarkiv