fredag 12 april 2013

Äntligen fredag!

Sambon med Lady
Igår var jag och sambon och simmade till simhallen i Jeppis. Och det var så kul, roligt och skönt att plaska på. Men vi plaskade inte enbart på utan simmade 500 meter båda två och det tyckte jag var bra gjort av oss båda. Och sen var vi förståss i bubbelpoolen och jag var ett varv i ångbastun.
Ett fel var bara ungarna som var där utan föräldrar. En flicka var jag livrädd skulle skada sig vid ett tillfälle. De var på trampolinerna och hoppade och gjorde alla sorters kanonhopp os.v, men då kom hon på att dyka och det var ca. 30 cm från att hennes fötter skulle ha slått rakt i poolkanten.

Efter simhallsbesöket var vi till Prisma och handlade upp lite pengar på nytt. Vi fick handla en massa saker så nu ska vi hoppas att vi inte behöver handla på en stund.
När vi kom hem sen så tog vi det helt enkelt bara lugnt, klockan var mycket 20.00 så jag fick börja ställa mig i säng då jag skulle upp halv 5.

Jag har väntat hela veckan på helg, inte för något särskilt men bara för att jag vill sova längre än till halv fyra eller halv 5.

Nyss hemkommen från Lepplax, har varit där i ca. två timmar och doonat med ponnyerna. Det har börjat bli riktigt vått där så nu är det gummistövlar som gäller.

Imorgon blir det ett Vasa besök med någon, vem vet jag inte ännu men iallafall blir det lite ponnyskoj och ev. loppis. Dvs. om jag inte har fått kräksjukan före det.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv