tisdag 26 mars 2013

Paffhet eller vadå!?

God eftermiddag! Ligger i soffan och tar det lugnt efter en tidig uppstigning på 3.30 som vanligt. Jihaa. Nu kommer en update vad jag gjort i helgen. 

I lödags steg sambon upp tidigt och jag likaså. Jag for klockan 8.00 ut med hunden och gå en 40minuters promenad som uppskattades. En av mina favoritrundor längs med ån.
När jag kom hem ställde jag mig iväg till jeppis för att få hem lite ett som annat. Bla en hula hula ring till ponnyerna (nu funderar ni nog säkert om jag blivit galen men den använder man för ponnyn att gå igenom i ponnyagility, och ja vissa är för feta för att slippa igenom), ett moppskaft (också för ponnyagility), lim, en poolotröja att ha vid kallare tävlingstillfällen, och två kattbortstar (varav en var sylvass och som jag skärde tummen på)

Påskmiddag var det sen senare vid svärföräldrarnas. God mat och bra sällskap, en helt enkelt bra lördagkväll. Och vinet smakade minsann gott det också!

På söndagmorgon for jag till manegen med ponnyerna. Jag var väldigt nöjd med resultatet av träningen och fick dessutom hjälpa andra vilket är kul.

På eftermiddagen for jag och sambon med systersonen R på knattegudstjänst i Kaabi. Efter gudstjänsten fick vi pizza, glass och kaffe och sen fick barnen meta och leka i församlingshemmet. Lagom mycket folk, vädret var så vackert så många hade nog valt bort gudstjänsten för en utedag. men en bra och BILLIG tillställning för alla.

Tandläkarbesök hade jag igår. Två hål fixade igen, ett minimalt och ett lite större. Så två plomber till och fattigare i kassan igen. Nu är det bara två tandläkarbesök kvar. Och visdomständerna, men de tar jag inte nu i sommar utan till hösten.

Min lilla spargris hade blivit smockfull med småpengar så tänkte igår kväll att idag ska jag fixa till så att jag får växlat dem, och det var verkligen ett lyckorus. 108 ege var det i grisen! HELL YEAH!!!!! jag hade förväntningarna på 30 euro.

Doris, min vandrande pinne, hade blivit antastad av katterna natten till igår så hon har bort alla ben förutom två. Det var riktigt synd om henne här igår och funderade att jag skulle ta och avliva henne. Men faktiskt... det ser ut som hon kommer klara sig ? Hon rör på sig  och är pigg. Burken hennes är dessutom flyttad utom kattsynhåll så det borde vara säkert. Vi ska hoppas hon repar sig.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv