söndag 17 mars 2013

Lägenheten

Här kommer lite smått och gott från lägenheten, ursäkta att det tagit sån tid, men sånt e livet med mig. Jag har inget annat att komma med förutom att helgen har varit en lugn och bra sådan! Enjoy!

Sovrummet som har fönstret mot skolgården.
Väldigt ljust med det stora nstret. Har orange färgade panelgardiner plus persienner som är lite bångstyriga att få ner. Dock har jag för det mesta upp dem för jag tycker om solljuset som kommer in. Finns en walk in closet i rummet också, där har sambon sina kläder och jag några plagg också. Plus en massa extra saker som klädställning, strykbräda, hundmat, kattsand os.v.
Det finns dessutom ett klädskåp där jag endast har mina kläder, en byrå som är tom (?) men som jag ska fylla med en massa pysselgrejjer då jag kommer mig för det och ett litet städskåp där vi har dammsugaren os.v.


Hallen. Till höger på bilden är dörren där du kommer in. Till vänster är hatthyllan. Toaletten ligget också i halldelen på höger sida. Rakt fram är vardagsrummet och köket till höger bredvid vardagsrummet. (du slipper in i köket från två ställen och det är en väldigt bra lösning för att inte köket ska kännas trångt) Och bakom bilden är sovrummet. Det är en bra och rymlig hall och du behöver inte backa in. Enda jag saknar är en mellandörr i hallen så det skulle vara mer ljudisolerat i trapphuset.
Toaletten för husfolket och katterna.
Dethär är det enda minuset i hela lägenheten, golvet lutar lite så det rinner ofta vatten förbi golvsilen lång ut på golvet. Wc stolen drar inte ner sådär hundra procentigt bra och jag bokstavligen hatar badrumsskåpet, detdär är det fulaste designen på ett badrumsskåp som man kan hitta, fy dig som kom på den!
Tvättmaskinen är ett annat kapitel, maskinen är bra men där man ska sätta i vatten är vid duschkranen vilket är långt borta, plus att strömuttaget ligger nästan vid dörren, och sköljvattnet får vi släppa i handfatet. Ett enda prackas, men det går. Man vänjer sig vid allt måste jag säga.
Inredningen försöker jag hålla i lila och svart. Duschdraperiet är jag nöjdast med, det är snyggt enligt mig.


Tvhörnan. Vår helt underbara bäddsoffa som här är utbäddad, vilket den faktiskt är för det mesta. Vi har ju inte nån tv utan vi har ju en bioduk plus en projektor så vi har det allra bästa man kan tänka sig enligt mig.
Tavlorna bakom soffan är av mig och sambon från Turkiet, och så två av mina examensbilder.

Datorn är dessutom i vardagsrummet plus våra två länstolar som inte är så snygga men dock bekväma.

Bokhyllan i vardagsrummet som vi införskaffade när vi flyttade. Det finns en hel del saker i den, bla massor med filmer, böcker, foton, sprit, mappar, foton os.v. En massa saker som ska vara i en bokhylla helt enkelt.
Köket som är bredvid vardagsrummet, det går mer i brun stil just nu. Bordet och stolarna är från mamma och pappas och det passar riktigt bra ihop med gardinerna. Vinställningen är tom och borde fyllas, men vi är inga vindrickare så den får väl förbli tom ett tag till. Till höger är diskbänken och spisen och till vänster är kylskåpet och en arbetsbänk. finns inte så mycket ytor att jobba på i detta kök, men man får ta vad man har.

Och förståss utsikten från baksidan av gården. Vi har en väldigt stor balkong och hoppas att jag får uppmålat och fixat trädgårdsmöblerna jag köpte av syrran för två år sen så vi får sätta dem hit på vårkanten.




Inga kommentarer:

Bloggarkiv