tisdag 19 mars 2013

Godkväll i stugan

Fräsch bild av mig med nya byxorna.
Love them, sitter som gjutna och är
himla bekväma. Kanske man borde
köpa barnjeans oftare ?
Godkväll i stugan eller var ni nu sitter och läser. jag har nyss kommit hem från lepplax och har städat undan en massa kärl och annat i torkskåpet och staplat dit ny disk på tork. Och nu är jag några hundra euro fattigare, betalade nyss hyra och frissan. Så dit for det, men GOTT gjorde det minsann. Jag älskar vår lägenhet, den e helt underbar och min frissa är minst lika underbar som lägenheten så henne ger jag gladeligen pengar åt.

Idag var jag längre i jobb, hade sovmorgon men som sagt har katterna lyckats väcka mig två dagar i rad. I måndags på natten, eller morgonen för min del, vaknad jag 3.12 av att katten (Lilli) hostade och harklade sig rakt i ansiktet på mig. 3.30 ringde väckarklockan.
Imorse vaknade jag av att ena katten (Sotis) var på kattlådan och uträttade nummer 2. Det hörs av krafsandet i lådan, plus att om du inte stiger upp och fixar under nummer 2 så hittar lukten endast dig in i sovrummet en lång stund.

Annars idag har jag bakat en bacon och svamp paj. Den e suverän! Sambon får ta med till jobbet som lunch imorgon med lite annat ihop plock och så antar jag den hinner bli slut imorgon.

Jag borde fortsätta att plocka ett som annat här. Men tror jag ska avrunda kvällen med Desperate Housewives. Förut tittade jag alltid på det och jenni määttä hade alla säsongerna på den tiden och vi var som galna i det båda två. Sen blev Jenni frälst i andra serier som inte hade med hemma fruar att göra, kanske mer eller mindre om USA och heta killar ? Har jag nämnt att hon bor där nuförtiden ? Kanske. Och jag är så stolt över henne. Hon om nån har kämpat för att ta sig dit och jag är så glad hon är där hon hör hemma. Klart Jenni hör hemma här hos oss, men let´s face it.. Jenni är menad att vara i USA. Om några år sitter hon säkert med en massa kändisar runt sig och är den hetaste av alla reportarna på röda mattan.

Nåja, nu ska jag försöka börja sätta på ett nytt avsnitt. Godnatt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Aaaw, du e underbar babe!! Saknar dig :( men om tre månader e vi återförenade igen!!! Kraaam!! <3

Jenni - http://jennimaatta.blogg.se

Bloggarkiv